مزایای خرید از ده در شهر















بیشتر بدانید





ده در شهر چه کار می کند ؟
.با ما بیشتر آشنا شوید.

درباره ما

بسمه تعالی
مقدمه
 افزایش روز افزون جمعیت شهری و متعاقبا روند صنعتی شدن، جوامع بشری را از ترس عدم کفایت مواد غذایی ، گرسنگی و قحطی به سمت و سوی استفاده بی رویه از کود و سموم و آفت کش های شیمیایی ترغیب و زندگی پر تلاطم  شهری هم شهرنشینان را از مصرف مواد غذایی تازه و سالم به سوی مصرف  محصولات ناسالم ،کنسروها،فست فودها هدایت کرد.هر چقدر انسان از طبیعت و محیط روستایی و غذای تازه و سالم و بکر دورتر شد، سلامت جسم و جان خود را بیشتر از دست داد. در سالهای اخیر بشر از تب و تاب زندگی پرتلاطم شهری به تنگ آمده و حسرت حشر و نشر با طبیعت به رویای شیرین  اش بدل گشته است.حالا دیگر برای قاطبه مردم واژه ده یادآور محرومیت و آلودگی و بی کلاسی نیست بلکه ده نماد طبیعت بکر سلامت و آرامشی به دور از هیاهوی شهریست.اما چه میتوان کرد که شهرنشینی و محدودیت های آن امری گریز ناپذیر است.
طرح موضوع
"ده در شهر"  ایده ایست که حاصل سالها پژوهش  و تجربه در امر تولید و توزیع محصولات سالم است.رساندن مواد غذایی ارگانیک و سالم  ده  به بدست مصرف کنندگان  در شهر ضرورتی است که روز به روز عیان تر میشود.مجموعه "ده در شهر"  تلاش میکند با توانمندسازی و آگاهی بخشی به تولیدکنندگان روستایی آنان را در تولید محصول ارگانیک و سالم یاری کرده و بازاری تضمین شده برای فروش محصولاتشان فراهم کند.روند مهاجرت از ده به شهر که سالهاست پرشتاب ادامه دارد در قالب این طرح میتواند معکوس شده و جوانان زیادی را با انگیزه بالا جذب تولید محصولات غذایی سلامت محور نماید. از سوی دیگر ایجاد اشتغال پایداردر روستاها باعث جلوگیری از آسیب های متعدد اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.از این روست که کارشناسان و دولت ها اهتمام ویژه ای به فراهم کردن تسهیلات برای جذب جوانان به روستاها دارند.آمایش سرزمین و شناسایی قابلیت های زیست محیطی ،فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی  روستاها موضوع بسیار پر اهمیتی است که در این طرح مورد توجه جدی قرار گرفته است.
اختصاص بخش مهمی از سبد غذایی خانوار به تهیه کالاهای اساسی سالم در بلند مدت باعث کاهش هزینه های سنگین و کمر شکن درمان بیماری های صعب العلاج و لاعلاج شده و از تحمیل اختصاص بودجه های سنگین به کشور برای بخش درمان جلوگیری خواهد کرد.
آگاهی بخشی به  مصرف کنندگان جوامع شهری در خصوص اثرات مخرب مصرف مواد غذایی آلوده به کود ، آفت کش ها و نگهدارنده های شیمیایی،اسانس ها،نیترات،آنتی بیوتیک ،هورمون ،پالم ،بلانکیت ،جوش شیرین و صدها ماده شیمیایی غیر طبیعی و مضر در نان ،برنج ،روغن ،حبوبات،چای،لبنیات و گوشت و ...یکی از ارکان مهم این طرح است که با کمک اساتید فن تغذیه و سلامت در همایش ها و نشست های رودر رو و تبلیغات در حوزه های مختلف محقق خواهد شد.
نقطه قوت و متمایز مجموعه  "ده در شهر" توانمندسازی تولیدکنندگان محصول غذایی سالم در ده از یک سو و ایجاد بازار فروش این محصولات با آگاهی بخشی مصرف کنندگان در شهراست.
"ده در شهر" تهیه ،توزیع و عرضه  محصولات ارگانیک و سالم را در مجموعه فروشگاههای زنجیره ای خود انجام خواهد داد.
ایجاد شعب و نمایندگی "ده در شهر"  در اقصی نقاط کشور و راه اندازی جزیره سلامت در فروشگاههای بزرگ وهاپیرها ، شلف در سوپر مارکت های بزرگ و ایجاد غرفه در تعاونی های مصرف محلات و کارکنان سازمان ها و وزارتخانه ها شبکه بزرگ مویرگی و اثرگذاری را ایجاد نموده و موجی از سلامت و افزایش امید به زندگی را به ارمغان می آورد.
آسیب شناسی این حوزه به ما نشان داد خطر جدی که فعالیت در این موضوع را تهدید میکند انحصار تولید و عرضه محصولاتی است که توانسته اند گواهی ارگانیک را دریافت نموده و در پناه این انحصار قیمت های محصولاتشان را با حاشیه سود بسیار بالا تعیین کنند.که سبب میشود دست دهک های پایین تر درآمدی از دامان این محصولات کوتاه بماند. "ده در شهر" با توانمندسازی علمی و مالی تولیدکنندگان سعی در شکستن این انحصار و تعیین قیمت منطقی در این حوزه دارد چرا که حق همه مردم است که امکان خرید محصولات غذایی سالم را داشته باشند.تیم "ده در شهر" معتقد است در وهله نخست کار فرهنگی انجام میدهد و نگاه صرف اقتصادی به این کار ندارد.از این رو به حاشیه سودی معقول اکتفا کرده و یقین دارد افزایش تعداد فروشگاهها ومتعاقبا افزایش سطح سلامت هم میهنانش سودی  فراتر از سود مادی را برایش رقم خواهد زد.